torstai 24. huhtikuuta 2008

Soilikki

Moikka Sinulle:-)!!!
Ihanuus, onhan,,,minun mielestä kyllä! Sain tämän kukkasen muutama viikko sitten siskoni mieheltä, kiitos M ja kiitos siskoni anoppi. Hän toi äitinsä kasvattaman kukan. Olin puhunut, että haluaisin kovasti soilikin ja T on taitava kukkasten kasvattaja, toiveeni toteutui.
Pelkäsin vähän, että mahtaakohan nuppu aueta, mutta nyt on jo kaksi kukkaa auki, monta uutta nuppua tulossa.
Mulla ei ole ennen ollutkaan soilikkia, että uus tuttavuus omalla ikkunalla. Ihaillut olen kyllä aina tätä kaunista, ylvästä kukkasta. Yritän helliä ja hoitaa parhaan kykyni mukaan niin jospa saisimme ihailla kauan aikaa kaunokaista.

Käsityökin edistyy,on jo loppusuoralla. Lähdenpä terassille aurinkoiseen kevätsäähän tikuttelemaan viime kerrokset,,,voi ei ja sitten vielä päättely:-(,,,,,,,,,

Toiveikasta torstaita kaikille toivoo Tupuna!


7 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Muistan, kun äidillä oli soilikkeja. Hän oli muutenkin taitava kukankasvattajana kuten myös käsitöissä ja ruoanlaittajana. Valitettavasti taidot eivät ainakaan kukkasten osalta ole periytyneet.

Anonyymi kirjoitti...

Mummollani on soilikkeja ja munkin mielestä on aivan ihana kukka. Tollasen kun sais ja onnistuis vielä pitämään hengissäkin.

Anonyymi kirjoitti...

Mun äidilläni myös oli soilikkeja. Kaunis kukka se on. Mulla itselläni ei täällä sisällä menesty kuin viherkasvit!Ulkona kyllä kukkii,kunhan kesä koittaa. Hauskaa viikonloppua sulle!

Matleena kirjoitti...

Voi kun on kaunis soilikki! Minäkin olen aina ihaillut soilikkeja ja haaveillut sellaisesta, mutta jostakin syystä minulla ei ole tainnut koskaan olla sellaista. Siis haaveilen edelleen! :-D

Hyvää viikonloppua!

Anonyymi kirjoitti...

Joo. Toi on se kukka jonka tapan joka kerta, ku semmonen meille eksyy. Se ei ole luotu vaikeisiin olosuhteisiin!
Edellisen postauksen huivi näyttää sirolta. Pingotuksessa on tosiaan omat huvinsa neulojen suhteen :) Joskus oon paljo virkannu pyöreitä pöytäliinoja, ja ne piti aina neulailla yöksi pingotukseen. Tulee kyl siisti lopputulos.

Palaga kirjoitti...

Upean värinen! Minä odottelen, että kotimaiset soilikit tulisivat kukkakauppoihin. Minulla on tällä hetkellä vain yksi sininen.

Anonyymi kirjoitti...

Tietääkö kukaan, mikä kukka on loksiini. Meillä kotona ennen vanhaan oli sen nimisiä kukkia ja ne muistuttivat jonkin verran soilikkia, lehdet oli pyöreämmät.

Hannu Huuskonen